Każdy, kto lubi modę, zakupy i spacery po galeriach handlowych, z pewnością zna markę Reserved. Nie wiele osób jednak zdaje sobie sprawę z faktu, że jest to polska marka z siedzibą w Gdańsku. Właściciel to spółka LPP S.A., operująca również innymi brandami odzieżowymi, czyli House, Sinsay, Mohito i Cropp. Marka odzieżowa Reserved łączy inspiracje ze światowych pokazów z uliczną modą i propozycjami influencerów, tworząc klasyczną modę z nutą nowoczesności dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Co jeszcze wiemy o marce i jakie sukcesy ma na swoim koncie?
Jak powstawała marka Reserved – historia sukcesu
Przedsiębiorstwo założone zostało w 1991 roku przez Marka Piechockiego i Jerzego Lubianieca, a nazwa pochodzi właśnie od tych nazwisk. W latach 90. właściciele postanowili wykreować autorską markę, co przyniosło otwarcie pierwszych salonów w 1998 roku. Od 2001 roku spółka pojawiła się na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a w kolejnych latach postanowiono podbić rynki zagraniczne i sklepy zaczęły pojawiać się m.in. w Rosji, Estonii czy Czechach. Przejęcie w 2008 roku marek House i Mohito sprawiło, że LPP stało się największą firmą odzieżową w Polsce. Dalsza ekspansja rynków w Europie sprawiła, że w 2017 roku istniało już ponad 1700 salonów o powierzchni 1 mln m². Obecnie produkty można kupić w 25 krajach. Na przestrzeni tych lat przedsiębiorstwo może pochwalić się licznymi nagrodami, m.in. Nagrodą miesięcznika Forbes czy Nagrodą Dziennika Rzeczpospolita – Ranking Najcenniejszych Polskich Marek.
Reserved – ambasadorki marki
Marka Reserved wie, że pójście z duchem czasu oznacza dobrą reklamę. Często do współpracy zaprasza zatem znane osoby. Jednym z pomysłów były limitowane kolekcje, które współtworzyły takie osobowości świata mody, jak Paprocki&Brzozowski czy Gosia Baczyńska. Marka lubi awangardowe wzornictwo i intrygujące kolory, jednak wszystko utrzymane w sezonowych trendach i skrojone na różne sylwetki a także na każdą kieszeń. Aby lepiej trafić w gusta młodszych odbiorców, Reserved postanowiło zatrudnić do swoich kampanii młode, znane twarze show-biznesu. Mogliśmy zobaczyć w ubraniach marki na przykład polskie modelki Annę Jagodzińską i Magdalenę Frąckowiak, jak również zagraniczną sławę Kate Moss czy Carę Delevingne.
Reserved realizuje „american dream” z Kendall Jenner
Najnowszym sukcesem jest współpraca z amerykańską influencerką Kendall Jenner. Jest to prawdopodobnie największa do tej pory kampania reklamowa. Zatrudnienie topowej modelki światowych pokazów mody i ikony social mediów to odważny krok w działaniach spółki. „Ciao Kendall” tworzona jest we włoskim stylu z ogromnym rozmachem, zatrudniając najlepszych fachowców. W awangardowym filmiku reklamowym Kendall jest uosobieniem różnych kobiet – jest bogatą arystokratką a za moment zbuntowaną retro-girl czy nawet syreną. W tym sezonie w kolekcji można znaleźć ubrania o męskim kroju, awangardowe sukienki w odważnych, mocnych kolorach, garniturowe kroje, inspiracje z lat 80., jak i paryski szyk. Zdaje się, że moda w tym sezonie będzie nieprzewidywalna, o wielu twarzach taka, jaką prezentuje ją Kendall.
Moda w zgodzie z naturą – Reserved ekologicznie
LPP od lat wdraża istotne działania, aby marka była bardziej ekologiczna. Dotyczy to materiałów, sprzedaży, jak również sposobu funkcjonowania przedsiębiorstwa. Wybrane kroki, które poczyniła firma, to stworzenie linii Eco Aware tworzonej z materiałów organicznych. Odeszła jednocześnie od stosowania naturalnych futer, zmniejszyła zużywanie energii elektrycznej oraz wdrożyła programu zbiórki używanej odzieży. Co więcej, spółka deklaruje również, że do 2025 roku opakowania staną się całkowicie przyjazne środowisku, jak również celem jest piętnastoprocentowe graniczenie emisji CO2.
Oferta sklepu – co znajdziemy w Reserved?
Markę można potocznie nazwać sieciówką, gdyż charakteryzują ją częste zmiany wyposażenia i krótkoterminowe kolekcje. Ponadto, czeka na nas ogromny, różnorodny wybór ubrań na każdą sylwetkę i dla osób w każdym wieku. Można znaleźć rzeczy tańsze, podobnie jak ze średniej kategorii lub te z wyższej półki – z wełny, kaszmiru czy ze skóry. Proponowana jest na przykład moda biurowa, młodzieżowa, streetowa, modernistyczna i ekologiczna. W Reserved ubierze się cała rodzina.